A fi sau a nu fi… Faceboxit

Au trecut 28 de zile complete de când m-am deautentificat de pe platforma de socializare Facebook [1]. (Da, știu că sună ca afirmația unui dependent; dar oare nu aceasta se întâmplă cu cei mai mulți dintre noi în raport cu Facebook?)

De ce am decis să renunț la a mai accesa această platformă?

Am cont pe Facebook încă din vremea în care cei mai mulți oameni erau pe hi5, când în România existau mai puțin de 5% din numărul de conturi care există acum [2]. De mai mult de 7 ani, realizez că nu am obținut un rezultat util și am rămas cu aproape nimic ca urmare a folosirii acesteia, nici pe termen scurt și mai ales nici pe termen mediu-lung, fiind un consumator de timp cu investiție mare (timpul – cea mai importantă resursă de care dispunem) și rezultate minime-inexistente.
Numărul de utilizatori activi pe Facebook în anul 2009. Sursa: O’Reilly Media

Timpul poate fi folosit în scopuri productive

Cred că mulți dintre utilizatorii acestei platforme au realizat că nu au fost puține ocaziile când au venit notificări și au zis că intră doar să vadă despre ce este vorba, iar în loc să treacă 2 minute, au trecut de fapt cel puțin 30 de minute. Timpul acela poate fi folosit spre exemplu pentru a învăța o limbă străină cu ajutorul platformelor Duolingo sau Memrise, cu care eu am avut o experiență plăcută până acum. Sau poți să înveți/aprofundezi disciplinele pe care Khan Academy le pune la dispoziție, tot în mod gratuit, ca și instrumentele de limbi străine. Sau poți să cânți la un instrument, să te plimbi cu bicicleta, ș.a.m.d (nu mi-am propus să pun la dispoziție o listă exhaustivă).
Nu neg că rețelele media nu pot avea un rol benefic, însă așa cum este Facebook, în ceea ce mă privește, nu-mi priește. Prin urmare: renunț la Facebook. Deși momentan nu este un blog vizitat, pentru cei care doresc să urmărească ceea ce doresc să distribui, în continuare mă veți găsi pe blog (inclusiv cel de rețete), Twitter și YouTube.

1. La data publicării acestui articol.
2. Active Facebook Users By Country, Ben LORICA, 19.04.2009, Website: http://radar.oreilly.com/http://radar.oreilly.com/2009/04/active-facebook-users-by-country-200904.html
Leave a Reply

